Sveikos dietos požymiai  
kulinariniai receptai

Receptai, patiekalai su nuotraukomis, valgių gaminimas, kulinarija. Gausybė skanių, bet neparuoštų vaišių. Malonu, kad apsilankėte!



8 sveikos dietos požymiai


Aštuoni sveikos mitybos požymiai

Sveika dieta galima būtų pavadinti tokią mitybą, kuomet suvalgomo maisto kiekis atitinka Jūsų aktyvumą, energijos poreikį. Taip pat reikia nepamiršti, kad maistas turi būti įvairus, turintis visų reikalingiausių mineralinių medžiagų ir vitaminų. Renkantis iš daugelio subalansuotos mitybos variantų, derėtų atkreipti dėmesį į pagrindinius sveikos dietos požymius:

1. Reguliariai vartojami krakmolingi produktai.
2. Valgoma daug daržovių ir vaisių.
3. Valgoma nemažai žuvies.
4. Vartojama kuo mažiau sočiųjų riebalų bei cukraus.
5. Naudojama mažai druskos (iki 6g. per dieną)
6. Kūno masės indeksas normalus (ne žemiau normalaus).
7. Geriama daug vandens.
8. Visada valgomi pusryčiai.

Ypatingai daug krakmolo turintys produktai : duona, grūdai, rytiniai dribsniai, ryžiai, makaronai, bulvės. Krakmolingas maistas turėtų sudaryti apie trečdalį visų patiekalų, nes tai yra pagrindinis energijos šaltinis, jame gausu kalcio, geležies ir B grupės vitaminų.

Dauguma žino, kad vaisius ir daržoves yra sveika ir skanu valgyti, tačiau ne kasdien tą prisimena. Per dieną naudinga suvartoti 5 skirtingų rūšių daržovių ir vaisių.

Žuvį derėtų valgyti bent kartą per savaitę. Žuvys turi daug proteinų, vitaminų ir mineralų. Jei mėstate riebalines žuvis, pvz.: lašišą, ungurį, sardines, upėtakį ir kt., jas gaminti ir valgyti ypač naudinga, nes riebalinės žuvys turi savyje riebalinių rūgščių, vadinamų omega 3, kurios palaiko sveiką širdį, reguliuoja cholesterolio kiekį, bei sumažina kraujagyslių užsikimšimo tikimybę. Nepamirškite, kad rūkytos ir marinuotos žuvys turi daug druskos.

Suvartojamų sočiųjų riebalų kiekį reikia prižiūrėti, nes per didelis jų dozavimas gali padidinti cholesterolio kiekį kraujyje, o tai dažnai sukelia rimtus širdies veiklos sutrikimus. Cukraus kiekį taipogi verta sumažinti. Nesaikingas cukraus vartojimas didžiausią žalą daro Jūsų dantims, bei dideliam norui atsikratyti nereikalingo svorio.

Jei vartojate daugiau druskos nei rekomenduojama, rizikuojate apsilankyti pas gydytoją dėl padidėjusio kraujospūdžio. Jeigu Jūsų kraujospūdis ir taip padidėjęs, vartodami per daug druskos, rizikuojate pakliūti į ligoninę su rimtais širdies veiklos sutrikimais.

Paroje reikia išgerti bent 1,2 litro vandens ar kitų skysčių, kad tai apsaugotų mus nuo dehidratacijos. Karštą ar ypatingai aktyvią dieną patartina suvartoti daugiau. Nėra nieko blogo tarp visų skysčių įskaičiuoti ir taurę vyno, alaus bokalą ar kitą saikingą kiekį alkoholio. Tačiau alkoholis turi daug kalorijų, o tai vėl gi gali pakišti koją metant svorį. Nevartokite daug gazuotų gėrimų. Anglies dvideginis (angliarūgštė), kaip ir bet kokia kita rūgštis taip pat turi būti vartojama saikingai.

Jau ankščiau kalbėjome, kad sveiki pusryčiai yra ypatingai svarbūs gerai dienos pradžiai ir investicija į ilgainiui gerą savijautą. Nederėtų pasitikti dienos nepasistiprinus, neįgavus energijos.


Parengė: Paulius Rašytinis
  2008 03 02
Paieška
Lankytojams
Aplankykite skanus.lt dažniau, nes čia platus receptų pasirinkimas, kokybiškas turinys, įvairių šalių virtuvės ir aktualūs straipsniai.

Visi mėgstame ir džiaugiamės matydami iliustruotus receptus. Kokybiška fotografija neretai sukelia norą gaminti, drąsina ban- dyti ir neabejotinai padeda išsirinkti. Sie- kiant išbandyti visus, tūkstančiais skaičiuo- jamus skanus.lt receptus, būtina Jūsų pagalba. Svetainė būtų nepaprastai dėkinga už kiekvieną patiekalo nuotrauką.. »
 Receptų: 11668