Sveika mityba per Kalėdas  
kulinariniai receptai

Receptai, patiekalai su nuotraukomis, valgių gaminimas, kulinarija. Gausybė skanių, bet neparuoštų vaišių. Malonu, kad apsilankėte!



Per kalėdas valgyk sveikai

Per Kalėdas valgyk sveikai

Štai ir vėl tas laikas metuose. Visai netrukus iš rūsio, sandėliuko ar pastogės trauksime apdulkėjusias dėžutes su žaisliukais ir dekoracijomis. Kausimės parduotuvėse kartu su miniomis kitų „kelėdaujančių“, kad būtume pasiruošę nukrauti stalą tais skaniais šventiniais valgiais.

Linksmų pusryčių!

Pusryčiai būtini gerai dienos pražiai, todėl kai Jūs ir Jūsų šeima rausiatės po dovanas, nepulkite doroti „Senelio“ atneštų vaišių. Taip pat lengva užsimiršti apie sveiką ir maistingą rytinę užkandą, kuomet galvoje sukasi vienintelė mintis – reikia pašauti kalakutą/viščiuką į orkaitėje, vis dėlto pusryčiai svarbiau.

Ką įprastai valgote? Avižinius dribsnius, javų dribsnius, blynus, jogurtą, kiaušinienę, sumuštinius, varškytę? Pabandykite šiuos valgius pagardinti šviežiais vaisiais, džiovintais vaisiais, šaldiklyje laikytomis uogomis, riešutais – papildomas energijos šaltinis žiemos metu Jums reikalingas.

Laukiame pietų...

Pavargote laukti kuomet iškeps kalakutas/viščiukas, grasinatės sušlamšti visus saldumynus? Neskubėkite, geriau pasiruoškite sau lengvą priešpiečių patiekalą, kuris pakutentų skonio receptorius, bet nenumalšintų apetito. Tam puikiai tiktų šviežių daržovių lazdelės su grietinėlės ar jogurto padažu pagardintu agurku, avokadu, pomidoru ar saldžiosiomis paprikomis. Arba ką manote apie greito paruošimo šildančią daržovių sriubą greitam ir lengvam pasirinkimui? Jei turite laiko, galėtumėte išsivirti savo sriubos. Net jei naudojate greito paruošimo sriubą, prisiminkite, kad galite ją pagardinti grietine.

Sugrįžkime prie jau kelis kartus paminėto daugelio šeimų pagrindinio patiekalo – orkaitėje keptos paukštienos. Daugelis žmonių neįsivaizduoja Kalėdų be šio patiekalo. Kalakuto valgymo tradicija labiausiai išplitus JAV, nors atsirado tik 20a. ir pakeitė prieš tai kasmet keptą žąsį kaip Kalėdų valgį. Sveikos mitybos požiūriu, šis pasikeitimas yra naudingas, nes  kalakuto mėsoje yra daugiau baltymų ir mažiau riebalų negu žąsies ar anties.

Vegetarų tradicija tapo Kalėdoms kepti taip vadinamą „Nut roast“, maistingą patiekalą iš įvairių riešutų, grūdų, saulėgrąžų ar sezamų sėklų. Kepkite ir toliau, neturiu prie ko prikibti.

O desertas?

Įvairiose šalyse klasika yra tapęs kalėdinis pudingas, kuriame gausu džiovintų vaisių tokių kaip razinos, serbentai... Tačiau ne kiekvienas kalėdautojas tokį desertą mėgsta, todėl patartina papildomai paruošti nesudėtingas vaisių salotas su keletu egzotinių vaisių švečiams nustebinti.

Taip pat per Kalėdas smagu ruošti kompotą arba kisielių iš savo mėgstamų uogų, įdedant slyvų bei obuolių ir pagardinant cinamonu. Tokį kompotą galima patiekti kartu su natūraliu jogurtu.

Turite gero desertinio sūrio?, patiekite jį ant stalo kartu su vynuogėmis ir kriaušėmis – tai puikus derinys.

Jei nenorite persivalgyti ir pajusti to ne itin malonaus pilnumo jausmo, dienos eigoje ir prie vaišių stalo valgykite neskubėdami. Tai padės lengviau susivokti, kiek ir kada jau gana...

Paieška
Lankytojams
Aplankykite skanus.lt dažniau, nes čia platus receptų pasirinkimas, kokybiškas turinys, įvairių šalių virtuvės ir aktualūs straipsniai.

Visi mėgstame ir džiaugiamės matydami iliustruotus receptus. Kokybiška fotografija neretai sukelia norą gaminti, drąsina ban- dyti ir neabejotinai padeda išsirinkti. Sie- kiant išbandyti visus, tūkstančiais skaičiuo- jamus skanus.lt receptus, būtina Jūsų pagalba. Svetainė būtų nepaprastai dėkinga už kiekvieną patiekalo nuotrauką.. »
 Receptų: 11668